Aftonbladet (2013): Facebook allt mindre poppis bland unga
Bloomberg Intelligence (2018): Instagram Is Estimated to Be Worth More than $100 Billion
Folkhälsomyndigheten (2018): Nationell folkhälsoenkät – Hälsa på lika villkor
Internetstiftelsen (2017, 2018): Svenskarna och Internet
Internetstiftelsen (2018): Svenskarna och Internet – Valspecial
Ipsos/Google (2015): The YouTube Generation Study
Kantar Sifo/Com Hem (2017): Com Hem-kollen
Länsförsäkringar (2017): #MissLyckad
ManpowerGroup (2017): #GigResponsibly – The Rise of NextGen Work
McKinsey Global Institute (2016): Independent work: Choice, necessity and the gig economy
Nielsen (2015): Global trust in advertising
Novus/Friends (2018): Friendsrapporten 2018
Novus/Sveriges Annonsörer (2018): Varannan svensk negativ till reklam
Socialstyrelsen (2017): Utvecklingen av psykisk ohälsa bland barn och unga vuxna – Till och med 2016
Spreitzer, Bacevice och Garrett (2015): Why people thrive in coworking spaces
Statens Medieråd (2018): Problematiskt datorspelande bland barn och unga
Telenor (2019): Telenors Skärmlivsrapport, del 1
Ungdomsbarometern/Jung Relations (2017): Passionerade varumärken