Det har blivit dags att frossa i internetfenomen!

Det har blivit dags att frossa i internetfenomen!

Det har blivit dags att frossa i internetfenomen!

Vlogg: I maj 2017 delade Margaux Dietz med sig av sin förlossning i en vlogg som idag nått över 1,4 miljoner visningar på YouTube. En vlogg kan verkligen handla om vad som helst!

Haul: I det här YouTube-klippet visar Therese Lindgren upp produkter som hon införskaffat – en HAUL som nu nått cirka 330 000 visningar.

Unboxing: Matgeek, eller Johan Hedberg som han egentligen heter, gör matlagningsvideos på sin YouTube-kanal. Här packar han upp sina senast inköp inför sina cirka 200 000 tittare.

ASMR: YouTube-fenomenet ASMR är videoklipp vars syfte är att skapa en känsla av välbehag för den som lyssnar, genom att skapa ljud med hjälp av olika material och ytor.

Mukbang: En video som går ut att filma sig själv samtidigt som man äter och pratar om nästan vad som helst med sina tittare. Som här – där YouTube-kändisen Linn Ahlborg äter samtidigt som hon svarar på frågor från sina tittare.

Challenges: Utmaningar i alla möjliga olika format. Allt från att äta banan och dricka Sprite – till att göra något för att främja välgörenhet. Som i det här exemplet där Avengers-skådisar, tillsammans med resten av världen, hällde isvatten över sig själva för att uppmärksamma sjukdomen ASL.

Det här inlägget är en del av extramaterialet till boken Uppfödd på nätet – Lär känna den sociala generationen! Köp ditt signerade exemplar via knappen nedan! Vi bjuder på frakten. Du kan också hitta boken på Adlibris, Akademibokhandeln eller Bokus – både på nätet och i fysiska butiker.
Beställ här   

Allt om unga på nätet – direkt i inkorgen